fredag 14 november 2014

Mer från Tomas Sjödin

Intervju med Tomas Sjödin


Publicerad: 12 oktober, 2006
Lerums Tidning
Carina Svensson
carina.svensson@lerumstidning.com

 
http://www.lerumstidning.se/2006/10/gripande-om-att-varda-sjuk-familjemedlem/
 
...
 
Orden han sa var ”man väljer inte sitt öde. Lika lite som man väljer sin hustru eller sina barn, väljer man sitt öde. Man får dem, man har dem en tid och det händer att man mister dem.”

...

– Jag kan inte uppriktigt säga annat än att vårt liv blev mycket enklare efter Karl-Petters död, men vi ville inte ha det enkelt.

...

Vi har ställt oss frågan om hur matchen mellan förtvivlan och lycka har gått under de här åren. Och vi har kommit fram till att lycka vunnit en seger med ungefär 2–1.

...

... jag tror att sjukdomen är fullständigt meningslös men ur mitt perspektiv ger det en djup känsla av meningsfullhet att vårda dem.

...

– Man måste säga att man inte orkar hela tiden om man ska orka hela tiden. Det är inte fult att vara trött, att vara trött är nödvändigt för att man ska orka länge. Att vila är att ta ansvar.

...

Jag säger inte att jag vill ha ett enklare liv men jag säger att jag måste få drömma för att orka vara kvar.

SLUT










































Jag har lyssnat på Tomas Sjödins radioprogram i P1: Sommar, Vinter och Tankar för dagen. I något av programmen berättade han hur han och hans fru tog sig igenom perioder med lite sömn. Han sa något i stil med:


 





 

Inga kommentarer: